چگونه از امن بودن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شویم؟

menuordersearch
famn.ir
اخبار
۱۴۰۱/۶/۸ سه شنبه
(0)
(0)
چگونه از امن بودن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شویم؟
چگونه از امن بودن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شویم؟

با گسترش فوق العاده سریع اینترنت در ایران و فراگیر شدن فروشگاه های اینترنتی باید به فکر فرهنگ سازی و توصیه رعایت نکات ایمنی به کاربران باشیم و تنها کافی است چند مورد ساده را در نظر داشته باشید تا خریدهای شما از اینترنت همگی در دسته خریدهای امن قرار داشته باشند و خدای ناخواسته سرمایه ای که با زحمت به دست آورده و در بانک پس انداز کرده اید به دست افراد سودجو قرار نگیرد.

گام اول: از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید (اطلاعات فروشگاه امن به طور کامل در درباره ما درج شده است.)

برای پیدا کردن وب سایت‌های معتبر توجه به تعداد محصولات، طبقه‌بندی درست آنها، سابقه‌کاری و وجود اطلاعات تماس کامل و معتبر است.

گام دوم: به نماد اعتماد الکترونیکی توجه کنید (فروشگاه امن طی مراحل قانونی موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن و تجارت شده است.)

یکی از بهترین فعالیت هایی که در سال های اخیر در داخل کشور آغاز شده، ثبت و ساماندهی فروشگاه های اینترنتی است. نماد اعتماد الکترونیکی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به فروشگاه‌های آنلاین داده می‌شود بهترین راه برای تشخیص و شناسایی یک وب سایت معتبر از وب سایت‌های نا امن و کلاهبردار است. تمامی فروشگاه های آنلاین می‌توانند با ثبت نام اینترنتی در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به نشانی www.enamad.ir درخواست ثبت اطلاعات و اختصاص نماد اعتماد را داشته باشند. همچنین همه فروشگاه های مورد تایید می‌بایست نماد اعتماد الکترونیکی را (که به صورت یک e آبی رنگ به همراه یک یا چند نقطه طلایی رنگ است) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

البته جعل کردن یک آیکون گرافیکی کار چندان سختی نیست. در نتیجه اگر میخواهید از امنیت یک وب سایت کاملا مطمئن شوید کافی است به صفحه کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در همین وب سایت مراجعه کنید و با یک جست و جوی ساده، از طبقه بندی شدن سایت مورد نظر اطمینان پیدا کنید.

 

گام سوم: نماد ساماندهی رسانه را بررسی کنید (فروشگاه امن طی مراحل قانونی مجوز مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، را اخذ کرد.)

 

گام چهارم: نماد پروانه کسب در فضای مجازی را بررسی کنید (فروشگاه امن طی مراحل قانونی «پروانه کسب عرضه انواع کالا و خدمات در فروشگاه های مجازی» را از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، اخذ کرد.)

برای استعلام مجوز، لینک زیر را در اینترنت جستجو فرمایید.

qr.mojavez.ir/track/1898572

همچنین می‌توانید با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کشور ( mojavez.ir )، انتهای صفحه در بخش (بانک اطلاعات کسب و کار ایران) کسب و کار مورد نظر را جستجو و از مدت اعتبار آن اطلاع و اطمینان حاصل کنید. 3. نماد ساماندهی رسانه از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

4. پروانه کسب از اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

دفتر پشتیبانی فروشگاه امن: تهران - میدان رسالت - خیابان هنگام- خیابان اوقاف - آزادگان شمالی - کوچه شهید پاریاب - پلاک 69 - واحد 4 - کد پستی: 1688938744 - تلفن های تماس : 77243892​ 021- 09125877451 - پیام ایتا، بله، روبیکا و پست الکترونیکی: e.e.vakili59@gmail.com - v9125877451@gmail.com
آدرس کارخانه تولیدی مبل: تهران، بعد از پلیس راه جاجرود، کیلومتر 14 جاده آبعلی، منطقه صنعتی سیاسنگ، با مدیریت حسین وکیلی

ضمانت اصل بودن کالاضمانت اصل بودن کالاحمایت از کالای ایرانیحمایت از کالای ایرانیفروش قسطیفروش قسطی
logo-samandehi
سلام. گفتگو را شروع کنید.